EAZYFOOD-PALVELUN TOIMITUS- JA KÄYTTÖEHDOT
Nämä yleiset ehdot (“Ehdot”) muodostavat liitteen kirjalliseen liittymissopimukseen, call-off sopimukseen, puitesopimukseen ja/tai muuhun sopimukseen (“Pääsopimus”), joka viittaa näihin ehtoihin ja jonka mukaan ravintola ja liike (yhdessä “Yhteistyökumppanit” ja kukin erikseen “Yhteistyökumppani”) myyntipisteineen liittyvät EazyFood -palveluun sekä myymälä- ja ravintolaverkostoon ja joka solmitaan Helpponetti Oy (”EazyFood”) ja Yhteistyökumppanin välillä. Pääsopimukseen, ehtoihin ja muihin liitteisiin viitataan yhdessä nimellä “Sopimus”. Yhteistyökumppaniin ja Helpponetti Oy (”EazyFood”) viitataan sopimuksessa yhdessä “Osapuolet” ja erikseen “Osapuoli”.
1. JOHDANTO
Helpponetti Oy, y-tunnus 2942722-7 (“EazyFood”) tarjoaa saataville tilausalustan (“Alusta”) ravintolan omalla verkkosivulla, joka tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille (“Asiakas/Asiakkaat”) mahdollisuuden tilata ruokaa, juomia ja muita tuotteita (“Tuotteet”) suoraan Yhteistyökumppanin myyntipisteestä/verkkosivulta.
2. ALUSTA
Kun Yhteistyökumppani tilaa EazyFood palvelun, Helpponetti Oy antaa Yhteistyökumppanille pääsyn tilausalustalle ja tarjoaa laitteiston tai ohjelmiston, jonka avulla Asiakkaan tilaus tavoittaa Yhteistyökumppanin (“Tekniset Laitteet”).
EazyFood kiistää kaikki näihin tietoihin liittyvät takuut ja vastuut, mukaan lukien oletetut takuut ja vastuut, jotka liittyvät tuotteen soveltuvuuteen kaupankäynnin kohteeksi, sopivuuteen johonkin tiettyyn tarkoitukseen, omistusoikeuteen tai oikeuksien loukkaamattomuuteen. EazyFood ei vastaa mistään erityisistä, satunnaisista, epäsuorista tai välillisistä vahingoista, joiden syynä voi olla palvelujen käytön estyminen, tietojen häviäminen tai tulojen menetys ja joiden nojalla vaadittujen korvausten perusteena voi olla sopimusrikkomus, laiminlyönti tai muu tekijä, joka liittyy palvelujen käyttöön.
3. TEKNISET OHJELMAT JA LAITTEET
Helpponetti Oy (”EazyFood”) ei takaa alustan, verkkosivuston tai minkä tahansa tarjotun Teknisen Laitteen saatavuutta tai toimivuutta ja se ei ole vastuussa häiriöistä Sopimuksen voimassaolon aikana. Helpponetti Oy (”EazyFood”) ei ole velvollinen maksamaan Yhteistyökumppanille hyvityksiä Alustan tai Teknisten Laitteidenmahdollisten häiriöaikojen tai puutteiden / vikojen osalta.
EazyFood on yksipuolisesti oikeutettu vaihtamaan verkkosivustoon ja alustaan kuuluvaa domain-nimeä ja verkkosivustoja.
4. TILAUKSET
EazyFood ei missään olosuhteissa ole vastuussa Tilauksien aitoudesta tai virheettömyydestä.
Tilauksen yhteydessä EazyFood luo kuitin ja/tai laskun Asiakkaalle Tuotteiden myyjänä, eikä Yhteistyökumppanin tule tarjota Asiakkaalle minkäänlaista kuittia tai laskua Tilausten yhteydessä. Käteistilauksissa, EazyFood luo kuitin ja/tai laskun Asiakkaalle Yhteistyökumppanin puolesta ja tämä toimitetaan digitaalisesti Asiakkaalle. Tämän vuoksi Yhteistyökumppanin ei tule antaa käteistilausten yhteydessä kuittia ja/tai laskua Asiakkaalle.
5. PALVELUMAKSU
Palvelumaksu on 10 % (ellei Eazyfood:in kanssa sovita toisin) jokaisesta kokonaismyynnistä, joka tapahtuu tilausalustan kautta, vaikka kyseessä olisi noutotilaus. Myyntikomissio veloitetaan/ laskutetaan kerran kuukaudessa. Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Lisäksi yhteistyökumppanille vuokrataan laite ”Kuittitulostin”, josta EazyFood perii joka kk 20 € + ALV suuruisen summan kuittitulostimen käytöstä ja sen vuokraamisesta. Mikäli laite menee rikki tai hajoaa jostain syystä, sillä aikana, kun laite on yhteistyökumppanilla käytössä, on yhteistyökumppani velvollinen maksamaan 100 € +ALV summan EazyFoodille viipymättä, jolloin EazyFood tilaa uuden laitteen ravintolalle.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. EazyFood voi milloin tahansa muuttaa tietoja, ohjelmistoja, kotisivuja, julkaisuja, hintoja, teknisiä kuvauksia ja tuotteitaan ilman ennakkoilmoitusta.
Yhteistyökumppani on aina vastuussa tietojen täydellisyyden ja oikeellisuuden varmistamisesta ja sitoutuu ilmoittamaan EazyFoodille ilman aiheetonta viivytystä tällaisissa tiedoissa tapahtuvista muutoksista.
6. TOIMITUSAIKA
Tilauksen toimitusaika määräytyy toimittavan ravintolan ilmoittamien toimitusaikojen mukaan. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan aina tilausta tehdessä.
7. TILAUSVAHVISTUS
Vastaanotettuamme tilauksenne lähetämme teille tilausvahvistuksen sähköpostitse, joka on hyvä säästää siihen asti kunnes tilaus on saapunut. On ensiarvoisen tärkeää, että ilmoitetut yhteystiedot ovat oikein, jotta vahvistus tulee perille.
8. MAKSUVAIHTOEHDOT
Loppukäyttäjä voi valita palvelussa erilaisia maksutapoja. Tällä hetkellä seuraavat: [Korttimaksu: Visa, MasterCard, Debit ja Credit) Apple Pay ja Google Pay sekä käteinen.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tarjota muita maksutapoja tai olla tarjoamatta tiettyjä maksutapoja. Loppukäyttäjä valitsee sitovan maksutavan tilauksen yhteydessä.
Jos loppuasiakas valitsee online-maksutavan, maksunvälityspalvelu välittää maksun kauppiaalle.
9. VERKKOMAKSU
Tilaukset maksetaan etukäteen oman pankin maksuosiossa, johon palvelusta siirrytään automaattisesti ostoskorista, kun valittuna on verkkomaksu. Tämän jälkeen tilaus siirtyy valmistukseen.
10. MAKSU NOUDETTAESSA
Tilaukset maksetaan noudettaessa ravintolasta.
11. MAKSU TOIMITETTAESSA
Tilaukset maksetaan toimituksen yhteydessä.
12. ASIAKASTIETOJEN TALLENNUS
Tilaajan tiedot tallennetaan asiakasrekisteriin.
Rekisteröitymättömän asiakkaan tilatessa palvelusta, rekisteröidään hänelle käyttäjätili automaattisesti. Tilaamalla palvelusta, asiakas on lukenut ja hyväksynyt palvelun rekisteriselosteen. Tilaamalla palvelusta asiakas rekisteröidään EazyFood palvelun asiakkaaksi.
13. Toimitus
Tilauksen toimitus tapahtuu kuljetuksella, poikkeuksena nouto. Mikäli tuotteen toimituksessa on ongelmia tai itse tuotteessa on vikaa, niin silloin tulee toimia, kuten reklamaatio kohdassa ilmoitetaan.
14. Reklamaatiot
Mikäli tilauksen/tilausten kanssa syntyy ongelmia, on Asiakas verkkomaksu-tapauksissa oikeutettu saamaan tilauksesta maksamansa summan täysimääräisenä palautetuksi hänen tilauksen yhteydessä käytettyyn maksukorttiin viiden pankkipäivän sisällä. Alusta ei kuitenkaan ole velvollinen reklamaatio- tai ongelmatapauksissa korvaamaan Asiakkaalle menetetyn tilauksen kokonaisarvoa korkeampaa summaa eikä Alustaa voi pitää vastuussa muista järjestelmään liittymättömistä kärsimyksistä, kuten esimerkiksi ansio-, aika- tai luotto-menetyksistä.